Sunday, October 30, 2011

Fantezii regizorale

Winter Passing (Adam Rapp, 2005)

Mă întreb cum ar fi arătat Winter Passing dacă ar fi fost regizat de Radu Afrim.

Tocmai ce venit-am de la Tg.-Mureş, unde am văzut Hoţul de oase, în regia lui Afrim, după o piesă de Adam Rapp. La un teatru independent se joacă piesa. Teatru 74. Tare, tare simpatic. Sparrow on the Roof ar fi titlul original, dar... succes în a găsi informaţii relevante despre piesa asta pe vreun site american.

Hoţul de oase e abia a treia piesă de Afrim pe care o văd, şi totuşi îmi permit să concluzionez că prima mea impresie nu a fost greşită: Afrim ar trebui să facă şi film. Am convingerea că ne-ar da nişte filme lynchiene, sau cel puţin bizare - ceea ce deocamdată lipseşte din "noua" cinematografie românească.

Revenind la Winter Passing: din păcate, filmul nu reuşeşte să iasă în evidenţă cu nimic. It's your run-of-the-mill indie movie. Iar Zooey Deschanel, deşi e plăcut să o văd in her pre-adorkable days (sorry, "adorkable" is here to stay, and I am not afraid to use it), încearcă puţin prea tare să pară dark şi misterioasă. Aşa că da, sunt tare curioasă ce ar fi făcut Afrim cu scenariul ăsta.

No comments:

Post a Comment